miercuri, 4 decembrie 2013

ARS POETICA Eugenia Malenchii oferă viață sentimentelor trăite cu sufletul!

Am făcut cunoștință cu Eugenia Malenchii , elevă în clasa a 11-a cu profil
umanist la Liceul Teoretic "Alexei Mateevici" din orașul Șoldănești. Încă din clasele
primare este pasionată de poezie iar părinții au fost cei mai buni îndrumători pe
această cale a literaturii și a unei lumi deosebite, plină de cuvinte frumoase cu care
poți oferi viață unor sentimente trăite cu sufletul. Pentru Eugenia , poezia înseamnă
sentiment, emoție ,artă. Tînăra talentată mi-a mărturisit că pentru ea , versurile sunt
un mod de a trăi într-o lume aparte, este un joc de cuvinte, un ansamblu , complex de
idei. În timpul liber îi place să admire natura, să facă plimbări cu prietenii și să-și
viziteze cît mai des bunica. Visul cel mai mare a Eugeniei Malenchii este ca în viitor
să poată ajuta copiii care sunt mai triști ca noi.
Publicăm cîteva poezii pe care le-a selectat cu mare grijă pentru revista noastră GENERAȚIA CU PAPION!




A ruginit
A ruginit toul in jur:
Și sunet, și iubire, și
cîntare,
Surîsul cel iubit și alinare,
A ruginit și lampa-n
felinare.
La orizont e totul ruginit.
Se văd doar stoluri de
cocori ce pleacă
A ruginit și gîndul cel iubit
A ruginit natura deodată.
E liniște, și totu-i aburit
Pînă și cîinii obosiți mai
latră.
În jur totul e trist, și totu-i
amuțit
A ruginit și gîndul ce așteapă.




Zbucium
Sub cerul plin de stele
Sub luna aurie
Se zbate codru-n zbucium,
Se zbate-a ei iubire
Acolo , linga lacuri,
Ea încă te așteaptă
Ea n-a uitat sărutul
Și ce-a dintîia noapte.
Zi de zi ea vine
În codrul singuratic,
Pe tine te așteptă
Acolo... linga lacuri.
Dar tu-ai plecat, iubite,
Și-n urma ai lasat
O inimă rănită,-
Un codru zbuciumat.


Mi-E dor de tine, mama,
Mi-e dor de glasul tău,
Mi-e dor de-a ta iubire,
Și de surîsul tău.
Mi-e dor de ochii tandri
Și gingași de iubire,
Mi-e dor de sfatul tău
Mi-e dor de-a ta privire.
Mi-e dor de-a ta căldură
Ce pururi mă-ncălzea
Mi-e dor de tine,mamă,
Și de făptura ta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu